Ρεπορτάζ : Αγγελική Καλλή
(από την Ημερησία)
Στα 8,373 δισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία των ναυπηγικών συμβολαίων που έχουν υπογραφεί από τους Ελληνες πλοιοκτήτες στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2011, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 είχαν τοποθετηθεί σε παραγγελίες...
πλοίων 6,671 δισ. δολάρια. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny, η διαφορά είναι ότι φέτος οι Ελληνες έχουν παραγγείλει 83 πλοία λιγότερα σε σχέση με πέρυσι....
Συγκεκριμένα, το 2011 στο δεκάμηνο είχαν παραγγείλει 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12,8 εκατ. τόνων έναντι 239 το 2010 συνολικής χωρητικότητας 25,28 εκατ. τόνων. Ανεξάρτητα, πάντως, με το ύψος των επενδύσεων και τον αριθμό των πλοίων το 2011, ο ελληνικός εφοπλισμός, ακολουθώντας το ρεύμα της αγοράς και το αισθητήριό του, ουσιαστικά «γύρισε την πλάτη» στους παραδοσιακούς τύπους πλοίων στους οποίους συνήθιζε να επενδύει επί δεκαετίες και στράφηκε προς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και τα ακριβά LNG.
Bulk carrier
Στο δεκάμηνο προχώρησε στην παραγγελία 53 bulk carrier επενδύοντας μόλις 740 εκατ. δολ., 24 τάνκερ επενδύοντας 783 εκατ. δολ., 22 gas tanker επενδύοντας 3 δισ. δολ. και 46 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολ. Δηλαδή για τη στροφή τους σε νέους τύπους πλοίων οι εταιρείες έκαναν επενδύσεις της τάξεως των 6 δισ. δολ. Την ίδια περίοδο το 2010 επένδυσαν 3 δισ. δολ. για την κατασκευή bulk carrier, περίπου 2,9 δισ. δολ. για τάνκερ, μόλις 480 εκατ. δολ. για gas tanker και 313 εκατ. δολ. για την κατασκευή κοντέινερ.
Το Νοέμβριο φαίνεται να συνεχίζεται η τάση των Ελλήνων για επιλεγμένες παραγγελίες, με βάση το γεγονός ότι η κατάσταση στη διεθνή οικονομία είναι ιδιαίτερα ρευστή και δεν υπάρχει καμιά αισιοδοξία για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν το 2012. Διεθνώς στο 10μηνο του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολ., ενώ στο ίδιο διάστημα το 2010 είχαν παραγγελθεί 1.509 πλοία και είχαν επενδυθεί κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολ. Οσον αφορά τα gas tanker, διεθνώς το 2011 έχουν παραγγελθεί 81 πλοία αξίας 9,1 δισ. δολ. και 322 κοντέινερ αξίας 20,3 δισ. δολ. Στη second hand αγορά πλοίων έως τις αρχές Νοεμβρίου οι Ελληνες είχαν επενδύσει περί τα 4,1 δισ. δολ. έναντι περίπου 6 δισ. δολ. το 2010 και οι μεσίτες δεν αναμένουν σημαντική μεταβολή στις επόμενες εβδομάδες που απομένουν έως το τέλος του χρόνου.
(από την Ημερησία)
Στα 8,373 δισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία των ναυπηγικών συμβολαίων που έχουν υπογραφεί από τους Ελληνες πλοιοκτήτες στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2011, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 είχαν τοποθετηθεί σε παραγγελίες...
πλοίων 6,671 δισ. δολάρια. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny, η διαφορά είναι ότι φέτος οι Ελληνες έχουν παραγγείλει 83 πλοία λιγότερα σε σχέση με πέρυσι....
Συγκεκριμένα, το 2011 στο δεκάμηνο είχαν παραγγείλει 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12,8 εκατ. τόνων έναντι 239 το 2010 συνολικής χωρητικότητας 25,28 εκατ. τόνων. Ανεξάρτητα, πάντως, με το ύψος των επενδύσεων και τον αριθμό των πλοίων το 2011, ο ελληνικός εφοπλισμός, ακολουθώντας το ρεύμα της αγοράς και το αισθητήριό του, ουσιαστικά «γύρισε την πλάτη» στους παραδοσιακούς τύπους πλοίων στους οποίους συνήθιζε να επενδύει επί δεκαετίες και στράφηκε προς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και τα ακριβά LNG.
Bulk carrier
Στο δεκάμηνο προχώρησε στην παραγγελία 53 bulk carrier επενδύοντας μόλις 740 εκατ. δολ., 24 τάνκερ επενδύοντας 783 εκατ. δολ., 22 gas tanker επενδύοντας 3 δισ. δολ. και 46 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολ. Δηλαδή για τη στροφή τους σε νέους τύπους πλοίων οι εταιρείες έκαναν επενδύσεις της τάξεως των 6 δισ. δολ. Την ίδια περίοδο το 2010 επένδυσαν 3 δισ. δολ. για την κατασκευή bulk carrier, περίπου 2,9 δισ. δολ. για τάνκερ, μόλις 480 εκατ. δολ. για gas tanker και 313 εκατ. δολ. για την κατασκευή κοντέινερ.
Το Νοέμβριο φαίνεται να συνεχίζεται η τάση των Ελλήνων για επιλεγμένες παραγγελίες, με βάση το γεγονός ότι η κατάσταση στη διεθνή οικονομία είναι ιδιαίτερα ρευστή και δεν υπάρχει καμιά αισιοδοξία για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν το 2012. Διεθνώς στο 10μηνο του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολ., ενώ στο ίδιο διάστημα το 2010 είχαν παραγγελθεί 1.509 πλοία και είχαν επενδυθεί κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολ. Οσον αφορά τα gas tanker, διεθνώς το 2011 έχουν παραγγελθεί 81 πλοία αξίας 9,1 δισ. δολ. και 322 κοντέινερ αξίας 20,3 δισ. δολ. Στη second hand αγορά πλοίων έως τις αρχές Νοεμβρίου οι Ελληνες είχαν επενδύσει περί τα 4,1 δισ. δολ. έναντι περίπου 6 δισ. δολ. το 2010 και οι μεσίτες δεν αναμένουν σημαντική μεταβολή στις επόμενες εβδομάδες που απομένουν έως το τέλος του χρόνου.