Το μετρό της Μόσχας λειτούργησε για πρώτη φορά το 1935 και σήμερα εξυπηρετεί 182 σταθμούς με γραμμές μήκους 301 χιλιομέτρων. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε επιβατική κίνηση μέσο μαζικής μεταφοράς στον κόσμο, μετά το μετρό του Τόκιο, μεταφέροντας καθημερινά περίπου 7 εκατομμύρια επιβάτες.
Αποτελεί μια κατασκευή στολίδι και σύμβολο για την πόλη της Μόσχας. Έχει μείνει στην ιστορία η επική προσπάθεια κράτους και πολιτών για τη συνέχιση των έργων κατά τη διάρκεια του Β` Παγκοσμίου πολέμου.
Πέρα όμως από την ιστορική και συγκοινωνιακή σημασία του, το μετρό της Μόσχας είναι ένα μεγάλο μουσείο. Οι πρώτοι σταθμοί αποτελούν ένα εκλεκτικό μείγμα μπαρόκ, κλασικισμού, σοβιετικού ρεαλισμού και σχεδόν θρησκευτικής εικονογράφησης...
, με εξιδανικεύσεις στις ιστορικών χαρακτήρων παραστάσεις σημαντικών νικών και σκηνές από τον αθλητισμό, τη βιομηχανία, τη γεωργία, το πολεμικό παρελθόν και παρόν, το φωτεινότερο μέλλον που ακολουθεί, και την ηρωική εργατική τάξη από διάφορες σοβιετικές εθνότητες. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Οκτωβριανή Επανάσταση!
Τα τεχνουργήματα περιλαμβάνουν ανάγλυφα, ζωφόρους, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, βιτρό παράθυρα και αμέτρητα ψηφιδωτά φτιαγμένα με γυαλί, μάρμαρο και γρανίτη.
Αποτελεί μια κατασκευή στολίδι και σύμβολο για την πόλη της Μόσχας. Έχει μείνει στην ιστορία η επική προσπάθεια κράτους και πολιτών για τη συνέχιση των έργων κατά τη διάρκεια του Β` Παγκοσμίου πολέμου.
Πέρα όμως από την ιστορική και συγκοινωνιακή σημασία του, το μετρό της Μόσχας είναι ένα μεγάλο μουσείο. Οι πρώτοι σταθμοί αποτελούν ένα εκλεκτικό μείγμα μπαρόκ, κλασικισμού, σοβιετικού ρεαλισμού και σχεδόν θρησκευτικής εικονογράφησης...
, με εξιδανικεύσεις στις ιστορικών χαρακτήρων παραστάσεις σημαντικών νικών και σκηνές από τον αθλητισμό, τη βιομηχανία, τη γεωργία, το πολεμικό παρελθόν και παρόν, το φωτεινότερο μέλλον που ακολουθεί, και την ηρωική εργατική τάξη από διάφορες σοβιετικές εθνότητες. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Οκτωβριανή Επανάσταση!
Τα τεχνουργήματα περιλαμβάνουν ανάγλυφα, ζωφόρους, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, βιτρό παράθυρα και αμέτρητα ψηφιδωτά φτιαγμένα με γυαλί, μάρμαρο και γρανίτη.