> Voliotaki: Τρία χρόνια Zougla.gr

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Τρία χρόνια Zougla.gr

Η συνταγή είναι η εξής. Επιμονή και υπομονή. Η μέθοδος αυτονόητη. Εργασία. Η τεχνική αφορά κυρίως στην έννοια της καινοτομίας. Τέλος, η στρατηγική αποτελεί τη Λυδία λίθο κάθε προσπάθειας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η στρατηγική εμπερικλείεται στην έννοια του αιφνιδιασμού. Ο συνδυασμός, αν κανείς επιμείνει και δεν εγκαταλείψει την προσπάθεια, οδηγεί στο μονοπάτι της δημιουργίας. Τότε αρχίζουν οι δυσκολίες, διότι η απογείωση είναι αναμφισβήτητα μία αξιοσημείωτη επιτυχία. Όμως, το να διατηρηθεί η συνεχής πτήση, και μάλιστα σε ανοδική πορεία, είναι ένα μεγάλο στοίχημα.

Η zougla.gr έκλεισε τρία χρόνια ζωής. Μαζί με τα γενέθλιά της κλείνουν και τρία χρόνια μίας δημοσιογραφικής περιπέτειας που άρχισε ένα απόγευμα του Μαΐου και έκτοτε οδοιπορεί στην ανηφοριά.


Το Διαδίκτυο ήταν ο «νέος κόσμος», κάτι σαν «Terra Incognita». Η ηλεκτρονική εφημερίδα ήταν το όχημα για την κατάκτησή του. Μία άλλη νοοτροπία, μία νέα οπτική. Ο ψηφιακός κόσμος είναι γοητευτικός αλλά...

συνάμα και ανελέητος. Χρειάζεται εξοντωτικούς ρυθμούς, για να δαμαστεί ο χρόνος, ο οποίος είναι και ο αντίπαλος.

Το οικοδόμημα άρχισε να κτίζεται και συνάμα να «στολίζεται». Στην είδηση προστέθηκε η άποψη και στο γεγονός το σχόλιο. Μετά έφθασε η ώρα των Ανοικτών Διαδικτυακών Ψηφοφοριών, οι οποίες «έκτισαν» ένα νέο περιβάλλον στην προσέγγιση της κοινής γνώμης. Το video πήρε την κυρίαρχη θέση του. Οι εξειδικευμένες σελίδες εμπλουτίστηκαν. Το Παρατηρητήριο Σεισμών απέκτησε βασικούς συνεργάτες, τους σεισμογράφους σε on line σύνδεση. Το Παρατηρητήριο Καταναλωτή είναι εργαλείο ενημέρωσης. Η κατηγορία Sexuality εγκαινίασε έναν νέο διάλογο μεταξύ του χρήστη και των ειδικών για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πολίτης στην καθημερινότητά του.

Ο καιρός πέρασε και η διασκέδαση βρήκε τον χώρο της στην ηλεκτρονική εφημερίδα... παρέα με τις Διακοπές. Πλάι σε αυτήν την αλυσίδα «έδεσε» το BLOG, μία καινοτομία η οποία απευθύνεται στους πολίτες και γράφεται από τους πολίτες, χωρίς «δημοσιογραφική παρέμβαση».

Και όταν το οικοδόμημα άρχισε να ψηλώνει και να εμφανίζονται τα αρχιτεκτονικά πλεονεκτήματα, έφθασε και η στιγμή του Zougla Radio και της WEB TV.

Τον μήνα που μας πέρασε, η zougla.gr έφθασε τους 10.500.000 χρήστες και τα 60.000.000 page views. Σκαρφάλωσε στους 1.900.000 μοναδικούς αναγνώστες. Άγγιξε έναν μέσο χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα της τάξεως των 10 λεπτών και 39 δευτερολέπτων. Πρόκειται για αριθμούς βέβαια, αλλά οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Αντίθετα, καταγράφουν μία πραγματικότητα. Η ηλεκτρονική εφημερίδα έφθασε ψηλά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα φθάσει ψηλότερα. Δεν είναι σύμπτωμα αλαζονείας αλλά ζήτημα πάθους.

Πίσω από τους αριθμούς όμως, υπάρχουν οι εργαζόμενοι. Δημοσιογράφοι, τεχνικοί, διοικητικοί, ένας μικρόκοσμος που σηκώνει το βάρος της προσπάθειας.

Η δημοσιογραφία λένε είναι σαν να διασχίζεις μία έρημο με ελάχιστες οάσεις, με μοναδικά εφόδια το λιγοστό νερό, μία πυξίδα, έναν φακό και πολλή μνήμη. Μιλάμε για τη δημοσιογραφία και όχι τις διάφορες παραλλαγές ή τις εκδοχές της. Σε αυτό το οδοιπορικό υπάρχουν στιγμές ικανοποίησης και ακόμη περισσότερες στιγμές προβληματισμού και αναθεωρήσεων. Τρία χρόνια πέρασαν κιόλας. Καλά γενέθλια και κουράγιο, γιατί η ανηφόρα μερικές φορές είναι απότομη, το μονοπάτι στενό και οι στροφές επικλινείς.

Χρόνια πολλά, λοιπόν, και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους σήκωσαν στους ώμους τους αυτήν την προσπάθεια σε καιρούς δύσκολους, σε ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό και απέναντι σε έναν κόσμο απαιτητικό, και με το δίκιο του, επιφυλακτικό με ό,τι συμβαίνει στην κοινωνία. Αυτόν τον κόσμο ευχαριστούμε που αγκάλιασε το εγχείρημα και του έδωσε τη θέση που κατέχει στο διαδικτυακό τοπίο.

Και του χρόνου!

ΑΠΟ: Zougla.gr