Οι πυροσβέστες που απασχολούνται με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δικαιούνται τη μηνιαία πρόσθετη παροχή (επίδομα) των 176 ευρώ του άρθρου 14 του Ν. 3016/2002, έκρινε ο Άρειος Πάγος, με την υπ΄ αριθμ. 588/2011 απόφασή του.
Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος υπογραμμίζει ότι η μη καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ στους πυροσβέστες που απασχολούνται με τη συγκεκριμένη σύμβαση εργασίας (ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου), παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4 Συντάγματος). Ειδικότερα, έκρινε ότι η κατ΄ εξαίρεση μη χορήγηση της εν λόγω παροχής (επιδόματος) σε ορισμένες μόνο κατηγορίες υπαλλήλων συνιστά άνιση δυσμενή μεταχείριση αυτών έναντι των υπολοίπων εργαζομένων....
Όπως αναφέρεται στην αρεοπαγιτική απόφαση η χορήγηση της εν λόγω παροχής έχει προσλάβει χαρακτήρα γενικής προσαύξησης των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων.
Υπενθυμίζεται ότι ο Άρειος Πάγος με αμετάκλητες αποφάσεις του, έχει κρίνει νόμιμη την καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Αναλυτικότερα, το Εργατικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με παλαιότερες αποφάσεις του (νομολογία) έκανε δεκτές αγωγές εργαζομένων με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου απασχολουμένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (όπως είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νοσοκομεία, κ.λπ.) και επικύρωσε την καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι, η ειδική παροχή των 176 ευρώ χορηγήθηκε αρχικά με το νόμο 3016/2002 και αποσκοπούσε στο να εξομαλυνθούν οι υπάρχουσες μισθολογικές διαφορές υπέρ των χαμηλόμισθων υπαλλήλων που δεν λαμβάνουν πρόσθετες μισθολογικές παροχές. Όμως στην συνέχεια από το 2002 και μετά το επίδομα αυτό επεκτάθηκε με σωρεία υπουργικών αποφάσεων (άνω των 55) και σε άλλες πολλές, ετερόκλητες κατηγορίες απασχολουμένων.
Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος υπογραμμίζει ότι η μη καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ στους πυροσβέστες που απασχολούνται με τη συγκεκριμένη σύμβαση εργασίας (ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου), παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4 Συντάγματος). Ειδικότερα, έκρινε ότι η κατ΄ εξαίρεση μη χορήγηση της εν λόγω παροχής (επιδόματος) σε ορισμένες μόνο κατηγορίες υπαλλήλων συνιστά άνιση δυσμενή μεταχείριση αυτών έναντι των υπολοίπων εργαζομένων....
Όπως αναφέρεται στην αρεοπαγιτική απόφαση η χορήγηση της εν λόγω παροχής έχει προσλάβει χαρακτήρα γενικής προσαύξησης των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων.
Υπενθυμίζεται ότι ο Άρειος Πάγος με αμετάκλητες αποφάσεις του, έχει κρίνει νόμιμη την καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Αναλυτικότερα, το Εργατικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με παλαιότερες αποφάσεις του (νομολογία) έκανε δεκτές αγωγές εργαζομένων με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου απασχολουμένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (όπως είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νοσοκομεία, κ.λπ.) και επικύρωσε την καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι, η ειδική παροχή των 176 ευρώ χορηγήθηκε αρχικά με το νόμο 3016/2002 και αποσκοπούσε στο να εξομαλυνθούν οι υπάρχουσες μισθολογικές διαφορές υπέρ των χαμηλόμισθων υπαλλήλων που δεν λαμβάνουν πρόσθετες μισθολογικές παροχές. Όμως στην συνέχεια από το 2002 και μετά το επίδομα αυτό επεκτάθηκε με σωρεία υπουργικών αποφάσεων (άνω των 55) και σε άλλες πολλές, ετερόκλητες κατηγορίες απασχολουμένων.