> Voliotaki: Η Ρωσία φέρεται έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Η Ρωσία φέρεται έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη




Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξενδρούπολη   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )
http://news.in.gr/files/1/audio_player.gif

Η Ρωσία φέρεται έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η ρωσική εφημερίδα Vedemosti, επικαλούμενη πηγές από την κοινοπραξία του αγωγού και τους μετόχους της.


Οι ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Trans Balkan Pipeline, οι OAO Transneft, OAO Rosneft and OAO Gazprom Neft, θα ανακοινώσουν επισήμως την Πέμπτη στη Ρώμη σε συνάντηση των μετόχων ότι σταματούν τη χρηματοδότηση του σχεδίου, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει η ρωσική καθημερινή οικονομική εφημερίδα.

Έτσι, ουσιαστικά με αυτή τους την απόφαση «θάβουν» το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού, επισημαίνει η Vedemosti.

Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξενδρούπολη.

Το σχέδιο, ύψους 1 δισ. ευρώ, θα είχε μεταφορική ικανότητα 35 εκατ. μετρικών τόνων πετρελαίου τον χρόνο και θα παρέκαμπτε τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση του υψηλού κόστους που συνεπάγεται η μεταφορά πετρελαίου μέσω δεξαμενόπλοιων.

«Οι Αρχές της Βουλγαρίας, από το έδαφος της οποίας θα περνούσε ο αγωγός, έως και σήμερα δεν έχουν συμφωνήσει για το έργο και είναι άγνωστο πότε θα το κάνουν. Επίσης, οι πετρελαϊκές εταιρείες δεν παρείχαν εγγυήσεις τροφοδοσίας με πρώτη ύλη», ανέφεραν οι συνομιλητές της εφημερίδας, το δημοσίευμα της οποίας αναμεταδίδεται και σχολιάζεται πλέον απ' όλα τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

«Ο αγωγός σχεδιαζόταν να τεθεί σε λειτουργία ήδη το 2011, όμως η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών και όλο το σχέδιο αναβαλλόταν», σημειώνει το πρακτορείο Itar-Tass, αναφέροντας την αντίθεση της στο σχέδιο που είχε εκφράσει από το 2009 η βουλγαρική κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της Transneft, Μιχαήλ Μπάρκοφ, στη Ρώμη επρόκειτο να συζητηθεί «η κατάσταση σχετικά με τη βουλγαρική πλευρά, η οικονομική θέση της εταιρείας του σχεδίου και η δυνατότητα της περαιτέρω ύπαρξής της υπό τις οικονομικές συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί», που αφορούν κυρίως στην αθέτηση της βουλγαρικής δέσμευσης να καταβάλει το μερίδιο για τη λειτουργία της.

Όπως αναφέρει το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο Vestiι, ο Μ.Μπάρκοφ σημείωσε ότι η Ρωσία «δεν είναι υποστηρικτής της διακοπής του σχεδίου, θεωρώντας απαραίτητο να συνεχιστεί η εργασία γι' αυτό, ωστόσο η ρωσική πλευρά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική που συνεχίζει τη χρηματοδότηση του σχεδίου, καθώς η Ελλάδα επίσης διέκοψε τις πληρωμές έπειτα από την άρνηση της Βουλγαρίας να καλύψει στο τέλος του 2000 το χρέος της για τις τρέχουσες πληρωμές ύψους 6 εκατ. ευρώ».

* Η Vedemosti κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1999 και είναι κοινή έκδοση των Financial Times και της Wall Street Journal.
in.gr