> Voliotaki: Η οδύσσεια ενός καταναλωτή, η Apple και η διεθνής κατακραυγή

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Η οδύσσεια ενός καταναλωτή, η Apple και η διεθνής κατακραυγή

Της Κατερίνας Σινάνη

Απίστευτη ταλαιπωρία που του έχει στοιχίσει σε χρόνο και χρήμα ζει εδώ και ένα χρόνο ο γιατρός και blogger Δημήτρης Παπαδημητριάδης.

Όπως εξηγεί στο newsbomb.gr, στις 18 Ιανουαρίου 2010 αγόρασε από το κατάστημα Public έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή iMAC 27 ιντσών.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2010 επισκέφτηκε το εξουσιοδοτημένο κέντρο της Apple με την επωνυμία Systemgraph Technologies ΕΠΕ παραπονούμενος, εντός εγγύησης, για γκρίζες σκιές στην οθόνη του κατόπιν σχετικής οδηγίας από το κατάστημα Public και τον σχετικό αλγόριθμο του www.apple.com

Η Systemgraph προέβη σε αποτυχημένη επισκευή, εξέδωσε ωστόσο τεχνική αναφορά επιτυχούς επισκευής. Ο καταναλωτής διαπίστωσε την ίδια μέρα ότι η οθόνη συνεχίζει να είναι προβληματική και επισκέφτηκε ξανά την Systemgraph. Εκεί ενημερώθηκε ότι το ανταλλακτικό που τοποθετήθηκε ήταν μάλλον ελαττωματικό.

Παρότι υπέβαλε - όπως του ζητήθηκε - γραπτό αίτημα αντικατάστασης του υπολογιστή, αυτό απορρίφθηκε από την εταιρεία με την αιτιολογία ότι «παραλαμβάνει το αίτημα χωρίς να το διαβάσει» και «αρνείται την παραλαβή του Η/Υ γιατί δεν συμφωνεί με το αίτημα». Υπέδειξε μάλιστα στον καταναλωτή την έξοδο από το κατάστημα.

Ο κ. Παπαδημητριάδης επισκέφτηκε τότε την iSquare AE που εισάγει προϊόντα Apple, όπου του υπέδειξαν το εξουσιοδοτημένο service Infoquest για νέα διάγνωση του προβλήματος. Καταθέτει και στην iSquare αίτημα αντικατάστασης, από την οποία παραλαμβάνει μετά από λίγες μέρες τη διάγνωση του εμμένοντος προβλήματος και προφορική διαβεβαίωση ότι θα εξεταστεί.

Απηυδισμένος προσέφυγε στην ανεξάρτητη αρχή «Ο Συνήγορος του Καταναλωτή» και αναρτά το ιστορικό της περιπέτειάς του και τη διαμαρτυρία του στο forum τεχνολογίας avclub.gr που ανήκει σε μη κερδοσκοπικό σωματείο.

Ένα μήνα μετά, η εταιρεία Systemgraph Technologies τον μηνύει με το αστρονομικό ποσό των 200.000 ευρώ για προσβολή φήμης.

Τέλη Δεκεμβρίου ξεσπάει στο Internet μια θύελλα διαμαρτυρίας με χιλιάδες μηνύματα και αναρτήσεις εντός και εκτός Ελλάδας από χρήστες που πληροφορούνται την αγωγή. Το θέμα έφτασε σε ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, ενώ κατατέθηκε σχετική ερώτηση στην επιτροπή ανταγωνισμού και καταναλωτή της ευρωβουλής από Έλληνα ευρωβουλευτή.

Οι κινήσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, είχαν ως αποτέλεσμα η Systemgraph να ανακοινώσει με δελτίο Τύπου ότι αποσύρει την αγωγή των 200.000 ευρώ ως «άστοχη και υπερβολική ενέργεια», «αφορμή για αυτοκριτική» κλπ.

Παρόλα αυτά η υπόθεση εκκρεμεί, ενώ ο κ. Παπαδημητριάδης βρίσκεται «χρεωμένος» με έναν ελαττωματικό υπολογιστή, αλλά και δικαστικά έξοδα ποσού υπερδιπλάσιου της αξίας του μηχανήματος.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει ο καταναλωτής στο newsbomb.gr, μπορεί να μην υπάρχει νομικό δεδικασμένο, η εξέλιξη όμως έχει δημιουργήσει ένα επικοινωνιακό δεδικασμένο υπέρ των δικαιωμάτων του καταναλωτή, το οποίο έχει μεγαλύτερη δύναμη και οι εταιρείες οφείλουν να το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν.

Η περίπτωση του Δημήτρη Παπαδημητριάδη επισφραγίζει το χάος στα καταναλωτικά δικαιώματα, καθώς ο καταναλωτής δεν έχει κανένα περιθώριο αντίδρασης πέραν πολύχρονης και πολυδάπανης δικαστικής διαμάχης.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση, οι περιορισμένες δυνατότητες που έχει όμως, δεν φέρνουν ουσιαστικό αποτέλεσμα και δικαίωση του καταναλωτή.

ΑΠΟ: NewsBomb.gr