Στις αρχές του 2010 ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος (πλοία 1.000 gt και άνω) αποτελούνταν από 3.150 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 186.095.162 dwt έναντι 3.064 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 169.426.690 dwt στις αρχές του 2009. Το μερίδιο του ελληνικού στόλου ως σύνολο του παγκοσμίου έφθασε με όρους dwt το 15,96%, ενώ το 2009 ήταν 15,33%.
Δεύτερη δύναμη με όρους dwt παραμένει η Ιαπωνία η οποία το 2009 είχε υπερκεράσει για λίγο την Ελλάδα ενώ στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Κίνα, ξεπερνώντας την Γερμανία που βρέθηκε στην τέταρτη θέση. Ο ιαπωνικός στόλος αποτελείται από 3 751 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 183 319 680 dwt και μερίδιο 15,73% ενώ ο στόλος κινεζικών συμφερόντων αποτελείται από 3.633 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 104 452 389 dwt. Το μερίδιο της Κίνας αυξήθηκε στο 8.96% έναντι 8,40% το 2009.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τρεις χώρες αύξησαν το μερίδιο της στην παγκόσμια ναυτιλία το 2010 (ως ημερομηνία σύγκρισης ορίζεται η 1η Ιανουαρίου κάθε έτους) σε σύγκριση με το 2009 με τη χώρα μας βέβαια να εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση.
Η επικράτηση των Ελλήνων έγινε σε μία δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια ναυτιλία στη διάρκεια της οποίας το παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο μειώθηκε κατά 4,5% σε επίπεδα χαμηλότερα αυτών του 2007.
Oπως η εκτιμά η Unctad το 2009 το θαλάσσιο εμπόριο ανήλθε στους 7,84 δις. τόνους. Στην έκθεση σημειώνεται ωστόσο ότι το 2010 σημειώθηκε ανάκαμψη η οποία όμως ακόμη εξαρτάται από τις εύθραυστες συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή οικονομία. Ο κλάδος της ναυτιλίας και θαλασσίων μεταφορών θα χρειαστεί πιθανόν κάποιο χρόνο για να επιστρέψει στα προ του 2009 επίπεδα. Σημειώνεται ότι το 2008 είχε παρατηρηθεί το peak σε ό,τι αφορά την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου.
Στον τομέα του ξηρού φορτίου υπήρξε το 2009 μία αύξηση κατά 1,4% με σημαντικές διαφορές ανά προϊόν.
Π.χ. στον βωξίτη και την αλουμίνα η πτώση ήταν 23,2%. Επίσης διαφορές παρουσιάζονται ανά περιοχή.
Το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκε κατά 7,8% την ίδια στιγμή που εισαγωγές από Κίνα αυξάνονταν κατά 38,9% ενώ στην Δυτική Ευρώπη μειώνονταν κατά 38,2% και στην Ιαπωνία κατά 24,8%.
Πηγή: Naftemporiki.gr
Aπό voliotaki
EΙΜΑΣΤΑΝ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ Η ΠΡΩΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΞΥΓΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ. ΩΣΤΟΣΟ, ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΙΑ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ.
ΤΙ ΑΠΙΘΑΝΑ ΟΦΕΛΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ!
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ, ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ, ΤΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ.
ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ, ΑΦΟΥ Η ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΣΜΑ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ, ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ! ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ...
ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.
ΕΙΧΑΝ ΔΙΚΙΟ ΟΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΟΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΣΟΦΑ!
ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΣΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΜΑΓΕΙΡΑ, ΣΚΑΤΑ ΘΑ ΜΑΓΕΙΡΕΨΕΙ