"Δεν είχα την τύχη να διευθύνω το ΔΗΠΕΘΕ επί των ημερών Πιτσιώρη που το χρήμα έρρεε άφθονο, η θητεία μου συμπίπτει με την εποχή των "ισχνών αγελάδων""
Αγαπητό Voliotaki,
Οφείλω να σε ευχαριστήσω θερμά για την θερμή σου υποστήριξη στο παραλήρημα του ανώνυμου επισκέπτη σου. Αυτός είναι και ο λόγος που με υποχρεώνει ηθικά να επικοινωνήσω μαζί σου και να απαντήσω, σε εσένα μόνο, τη στιγμή που με καλείς να το κάνω. Σε παρακαλώ θερμά, να μην αναρτηθεί το μήνυμα μου, καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα ξεκινούσα διάλογο με πρόσωπο που κρύβεται μέσα στην ανωνυμία. Στο μέσο όμως που εκπροσωπείς, απαντώ και τα όσα αναφέρω παρακάτω, έχουν τη βαρύτητα υπεύθυνης δήλωσης του Νόμου 105...
Λοιπόν, οι μηνιαίες αποδοχές μου είναι αυτές που ορίζονται από το ΙΚΑ (εκεί είμαστε ασφαλισμένοι οι ηθοποιοί) σύμφωνα με τα 33 χρόνια ενσήμων μου στο ΙΚΑ. Η συλλογική σύμβαση εργασίας που έχουν οι ηθοποιοί, ορίζει ακριβώς το ποσό των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών. Ούτε ένα ευρώ επιπλέον δεν εισπράττω από αυτά που προβλέπει το ΙΚΑ. Τον μισθό αυτό, λαμβάνω όχι μόνο για τα χρέη μου ως καλλιτεχνικός διευθυντής, αλλά και ως υπεύθυνος σπουδών της Δραματικής Σχολής και ως καθηγητής υποκριτικής της σχολής με υποχρεωτικές 16 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα.
Το ωράριο εργασίας μου από 1ης Οκτωβρίου έως 30 Ιουνίου κάθε έτους ξεκινά στις 9.00 το πρωί και τελειώνει στις 12,00 το βράδυ. Δεν διαμαρτύρομαι γι' αυτό, αντίθετα δηλώνω ότι μου αρέσει αυτό που κάνω και αν η μέρα είχε περισσότερες ώρες, θα τις ξόδευα στο Θέατρο επειδή αυτή είναι η ζωή μου και το μεράκι μου. Επίσης, διευκρινίζω ότι, δεν λαμβάνω έξτρα αποδοχές όταν συμμετέχω σε θεατρικές μας παραγωγές ως σκηνοθέτης, ηθοποιός ή όταν ίδιος γράφω ή μεταφράζω τα έργα που ανεβαίνουν.
Δεν λαμβάνω επίσης αποδοχές ως έξοδα μετακίνησης ή λοιπά έξοδα που καλύπτουν στην ουσία αμοιβές οι οποίες μάλιστα δεν φορολογούνται. Όταν ταξιδεύω με το θέατρο η για δουλειές του ΔΗΠΕΘΕ στο υπουργείο κλπ. ταξίδια, δεν εισπράττω την ημερήσια αποζημίωση που ορίζει ο νόμος για τους θεατρικούς οργανισμούς. Η επιχείρηση πληρώνει για εμένα μόνο τη διαμονή μου σε ξενοδοχείο και ενδεικτικά σου αναφέρω ότι, το φετινό καλοκαίρι που ημουν υποχρεωμένος να είναι παρών στην Επίδαυρο λόγω συμμετοχής του ΔΗΠΕΘΕ στο φεστιβάλ του αρχαίου θεάτρου, ο ξενώνας διαμονής κόστιζε 40 ευρώ ανά διανυκτέρευση...
Αρκεί να αναφέρω ότι, ενώ ο σχετικός νόμος των ΔΗΠΕΘΕ ορίζει ως εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση τα 140¤ για τους συντελεστές των παραστάσεων - ποσό το οποίο εισπράττουν οι τεχνικοί μας και οι ηθοποιοί, ουδέποτε έλαβα αυτό το ποσό και το ίδιο απαιτώ να ισχύει και για τους προέδρους του ΔΗΠΕΘΕ όταν συνοδεύουν τις παραστάσεις εκτός Βόλου. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι εισπράττουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους στο ακέραιο και αυτό είναι το δίκαιο, καθώς η περιοδεία είναι μία από τις σκληρότερες δουλειές για τους τεχνικούς θεάτρου. Τα παραπάνω δεν αναφέρω για να αποδείξω ήθος και χαρακτήρα. Τα αναφέρω γιατί το μόνο σημείο στο οποίο δεν θα επιτρέψω να με διαβάλλει κανείς, είναι το οικονομικό θέμα, το οποίο ουδέποτε στη ζωή μου αποτέλεσε για εμένα κίνητρο ή σκοπό. Το 2011 ο νόμος μου δίνει το δικαίωμα να βγω στη σύνταξη, ενώ και σήμερα εάν είχα την κατάλληλη ηλικία θα μπορούσα να είμαι συνταξιούχος γιατί έχω συμπληρώσει τα συντάξιμα ένσημα.
Όλη αυτή την πορεία μου, ουδέποτε συνέδεσα με το χρήμα. Υπηρέτησα το Εθνικό Θέατρο, το ΑμφιΘέατρο του Ευαγγελάτου και στη συνέχεια το ΔΗΠΕΘΕ. Η συμμετοχή μου στην τηλεόραση μου επέτρεψε να έχω αυτοκίνητο και ένα ποσό στην τράπεζα για περίπτωση ανάγκης. Είμαι ευτυχισμένος που τα πράγματα ήρθαν έτσι και ευχαριστημένος από την δουλειά μου και την προσφορά μου. Έχω συμμετάσχει 22 φορές σε παραστάσεις αρχαίου δράματος στην Επίδαυρο και κατέχω ρεκόρ συμμετοχών ανάμεσα στους συναδέλφους μου για τις συμμετοχές αυτές. Αυτός είναι ο πλούτος μου και καμαρώνω που το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου συμμετείχε επί θητείας μου δύο φορές στο κορυφαίο φεστιβάλ (επίσης ρεκόρ για ΔΗΠΕΘΕ) και αυτός είναι ο πλούτος που έδωσα στην πόλη.
Με αποκαλείς άριστο ηθοποιό και άριστο άνθρωπο. Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει. Είμαι όμως άριστος εργαζόμενος, γιατί ο αγώνας μου για να επιβιώσει το θέατρο του Βόλου είναι μεγάλος και καθημερινός. Δεν είχα την τύχη να διευθύνω το ΔΗΠΕΘΕ επί των ημερών Πιτσιώρη που το χρήμα έρρεε άφθονο, η θητεία μου συμπίπτει με την εποχή των "ισχνών αγελάδων" που ο ρόλος μου είναι περισσότερο οικονομικού διαχειριστή, παρά καλλιτεχνικού διευθυντή...Υπάρχουν όμως άνθρωποι που σου δίνουν το κουράγιο να συνεχίσεις. Πρόσφατο παράδειγμα, οι συνάδελφοι ηθοποιοί που πρόσφατα προσφέρθηκαν να συνεργαστούμε και να ανεβάσουμε παράσταση για την παιδική μας σκηνή, τη στιγμή που δεν υπάρχει ευρώ στο ταμείο μας και δεν γνωρίζουν εάν και πότε θα πληρωθούν. Βρέθηκαν όμως 6 συνάδελφοι που είπαν "πάμε μπροστά" και ότι θέλει ας γίνει.... Το απλήρωτο επίσης προσωπικό του θεάτρου ξεκίνησε ήδη να δουλεύει για την παραγωγή και περί τα τέλη Νοεμβρίου, 12.000 παιδιά της πόλης θα απολαύσουν μία παράσταση υψηλής ποιότητας (παράδοση το άρτιο παιδικό θέατρο στο ΔΗΠΕΘΕ Βόλου - που δεν αφήνουμε να σπάσει...).
Με 0 λοιπόν ευρώ ξεκινάμε και οι συκοφάντες ότι θέλουν ας λένε... μιλάνε οι πράξεις μας και τα επίσημα έγγραφα της εφορίας (εκεί σε παραπέμπω για να αποδειχθούν τα λεγόμενά μου).
Με εκτίμηση,
Σπύρος Μαβίδης
ΣΠΥΡΟ ΜΑΒΙΔΗ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ,
ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΑΠΟ: VOLIOTAKI