Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της αυτοκινητοβιομηχανίας Saab, Swedish Automobiles, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, καθώς δεν υπήρξε τελικά συμφωνία του αμερικανικού πρώην μητρικού ομίλου General Motors (GM) με τους κινέζους επιχειρηματίες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Μετά την απόσυρση της προσφοράς από την κινεζική Youngman το διοικητικό συμβούλιο της Saab έκανε γνωστό ότι η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει... να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις.
Με αυτόν τον τρόπο κλείνει οριστικά μία από τις εμβληματικές επιχειρήσεις της χώρας η οποία ιδρύθηκε μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σύντομα έγινε συνώνυμο της μεταπολεμικής οικονομικής άνθησης.
Η Saab πέρασε από το ζενίθ της δραστηριότητά της τη δεκαετία του ’80, με την κυκλοφορία εξαιρετικά επιτυχημένων μοντέλων που χαρακτηρίζονταν από άριστη ποιότητα κατασκευής σε φθίνουσα πορεία μετά τη δεκαετία του ’90. Οι νέοι ιδιοκτήτες, ο αμερικανικός κολοσσός της GM προσπάθησε να συνδυάσει τα μοντέλα της Saab με κινητήρες και πλατφόρμες υποδεέστερης ποιότητας που κατασκεύαζε η γερμανική θυγατρική του ομίλου, Opel.
Το «πάντρεμα» όμως δεν έπεισε τους καταναλωτές και έτσι η άλλοτε κραταιά εταιρεία βρέθηκε σε φθίνουσα πορεία με τις πωλήσεις της να μην ξεπερνούν ετησίως το (απογοητευτικό) όριο των 120.000 οχημάτων. Το 2009 ακολούθησε το τελειωτικό χτύπημα καθώς η μητρική GM υπέβαλε αίτημα πτώχευσης στις ΗΠΑ και ταυτόχρονα «πωλητήριο» στη σουηδική επιχείρηση.
Ο νέος ιδιοκτήτης και κατασκευαστής «χειροποίητων» σπορ αυτοκινήτων, η ολλανδική Spyker, αποδείχθηκε πολύ «μικρή» για να διαχειριστεί το όνομα της Saab. Σύντομα αναζητήθηκαν νέοι επενδυτές όμως η σύμπραξη των κινεζικών Youngman και Pang Da συνάντησε σφοδρή αντίδραση από την GM. H αμερικανική εταιρεία δήλωσε ότι δεν πρόκειται να παραδώσει τις κατοχυρωμένες πατέντες σε… κινέζους.
Μετά την απόσυρση της προσφοράς από την κινεζική Youngman το διοικητικό συμβούλιο της Saab έκανε γνωστό ότι η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει... να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις.
Με αυτόν τον τρόπο κλείνει οριστικά μία από τις εμβληματικές επιχειρήσεις της χώρας η οποία ιδρύθηκε μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σύντομα έγινε συνώνυμο της μεταπολεμικής οικονομικής άνθησης.
Η Saab πέρασε από το ζενίθ της δραστηριότητά της τη δεκαετία του ’80, με την κυκλοφορία εξαιρετικά επιτυχημένων μοντέλων που χαρακτηρίζονταν από άριστη ποιότητα κατασκευής σε φθίνουσα πορεία μετά τη δεκαετία του ’90. Οι νέοι ιδιοκτήτες, ο αμερικανικός κολοσσός της GM προσπάθησε να συνδυάσει τα μοντέλα της Saab με κινητήρες και πλατφόρμες υποδεέστερης ποιότητας που κατασκεύαζε η γερμανική θυγατρική του ομίλου, Opel.
Το «πάντρεμα» όμως δεν έπεισε τους καταναλωτές και έτσι η άλλοτε κραταιά εταιρεία βρέθηκε σε φθίνουσα πορεία με τις πωλήσεις της να μην ξεπερνούν ετησίως το (απογοητευτικό) όριο των 120.000 οχημάτων. Το 2009 ακολούθησε το τελειωτικό χτύπημα καθώς η μητρική GM υπέβαλε αίτημα πτώχευσης στις ΗΠΑ και ταυτόχρονα «πωλητήριο» στη σουηδική επιχείρηση.
Ο νέος ιδιοκτήτης και κατασκευαστής «χειροποίητων» σπορ αυτοκινήτων, η ολλανδική Spyker, αποδείχθηκε πολύ «μικρή» για να διαχειριστεί το όνομα της Saab. Σύντομα αναζητήθηκαν νέοι επενδυτές όμως η σύμπραξη των κινεζικών Youngman και Pang Da συνάντησε σφοδρή αντίδραση από την GM. H αμερικανική εταιρεία δήλωσε ότι δεν πρόκειται να παραδώσει τις κατοχυρωμένες πατέντες σε… κινέζους.