> Voliotaki: Τα διόδια ΔΙΧΑΖΟΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ...

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Τα διόδια ΔΙΧΑΖΟΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ...

Συγκεντρώσεις κατοίκων για τα διόδια
«Μάχες» ουσίας αλλά και εντυπώσεων 
δίνονται τις τελευταίες μέρες για τα 
διόδια στην Εγνατία Οδό.


Πόσα θα είναι, ποιοι και πόσο θα πληρώνουν, ποιοι υπέγραψαν τις σχετικές αποφάσεις και άρα φέρουν την ευθύνη; 

Περιφερειάρχες και δήμαρχοι που πρόσκεινται στη Ν.Δ. κάνουν λόγο για 38 σταθμούς διοδίων (18 μετωπικούς και 20 πλευρικούς).

Οι 20 πλευρικοί μπορεί να μη λειτουργήσουν καν αφού θα τους προλάβει το ενιαίο αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να τους κάνουμε, απαντούν από την κυβέρνηση, η οποία φαίνεται ότι δυσκολεύεται περισσότερο να πείσει τους βουλευτές της.

Η «ταφόπλακα»

Για το θέμα και για να συντονίσουν τη δράση τους θα συναντηθούν την ερχόμενη Δευτέρα 12 Ιουνίου τέσσερις περιφερειάρχες: 

Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Ο κ. Τζιτζικώστας σε χθεσινή δήλωσή του αναφέρεται σε 38 σταθμούς, απόφαση η οποία είναι «απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να διορθωθεί», ενώ χαρακτηρίζει την κοινή υπουργική απόφαση (Τσακαλώτου - Σπίρτζη) «αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της».

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, πριν αναχωρήσει για το Λουξεμβούργο, είχε συνάντηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να τους εξηγήσει ότι κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018, άρα οι χρήστες θα πληρώνουν με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν, και ότι εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.ά. αλλά και για τους κατοίκους των όμορων περιοχών.

Στην ίδια λογική ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης, δηλώνει στην «Εφ.Συν.» πως «η ύπαρξη 18 κάθετων σταθμών προβλεπόταν στην ΚΥΑ του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του 2014. Για τους πλευρικούς όμως δεν καταλαβαίνω την ανησυχία.

Κατ’ αρχήν θέλουμε 15 με 18 μήνες για να κάνουμε τη μελέτη και την κατασκευή τους. Μέχρι τότε θα υπάρχει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα. 

Αλλά επειδή οι ξένοι δεν μας εμπιστεύονται, μας αναγκάζουν να κατασκευάσουμε τους πλευρικούς σταθμούς, ακόμη κι αν δεν λειτουργήσουν».

Πόσο πείθουν όμως όλα αυτά ακόμη και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ; Χαρακτηριστικές, οι τοποθετήσεις δύο βουλευτών του από τον νομό Καβάλας.

Ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης είπε στο «Κόκκινο Καβάλας» ότι η ΚΥΑ Τσακαλώτου - Σπίρτζη είναι «αρνητική και καταδικαστική για τις τοπικές κοινωνίες», ενώ για τα πλευρικά διόδια αναρωτιόταν:

«Είναι δυνατόν να κατασκευάσουν μετωπικούς σταθμούς με διορία οκταμήνου; Ποια λογική μπορεί να υπαγορεύσει μια τέτοια λύση; 

Το κόστος της κατασκευής θα πληρωθεί κι αυτό από τις πλάτες του ελληνικού λαού».

Και ο Κώστας Μορφίδης το πήγε ένα βήμα πιο πέρα, υποστηρίζοντας στον ΣΚΑΪ ότι αν οι πολίτες κάνουν ένα νέο κίνημα «Δεν Πληρώνω» αυτός θα είναι μαζί τους.

«Οψιμη ανησυχία»

Το θέμα των διοδίων έγινε αιτία αντιπαράθεσης του κυβερνητικού εκπροσώπου με τον ΣΚΑΪ, καθώς ο Δημήτρης Τζανακόπουλος ερωτηθείς σχετικά επιτέθηκε στον όμιλο θυμίζοντας παλαιότερες θέσεις του.

Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «συμμερίζομαι κι εγώ την όψιμη ανησυχία του ΣΚΑΪ για το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Θυμάμαι εξάλλου ότι πολλές φορές το κανάλι σας έχει αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα, ειδικά κατά την περίοδο 2010-2015, όταν οι αυξήσεις των διοδίων ήταν τεράστιες.

Είχατε δείξει αντίστοιχη ευαισθησία ως προς τις τοπικές κοινωνίες και τους ανθρώπους οι οποίοι καλούνταν να πληρώσουν πάρα πολλά χρήματα σε σχέση με το παρελθόν».

Διευκρίνισε δε ότι «σε ό,τι αφορά την πολιτική για τα διόδια πρέπει να ξέρετε ότι και αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις, εντάσσεται στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση. 

Επομένως πρέπει κάθε φορά να γίνεται αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, το ΔΝΤ, αλλά και με το ΤΑΙΠΕΔ»...

efsyn.gr