> Voliotaki: "Οι δηλώσεις του ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ αποκαλύπτουν την ιδεολογική ΤΑΥΤΙΣΗ του με τους ΘΕΣΜΟΥΣ"...

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

"Οι δηλώσεις του ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ αποκαλύπτουν την ιδεολογική ΤΑΥΤΙΣΗ του με τους ΘΕΣΜΟΥΣ"...

«Ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό» αναφέρει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας στον πρόεδρο της ΝΔ.
«Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά όλοι θυμόμαστε ότι

ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα; 

Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει «πελάτες» μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση» σημειώνει ο Κ. Γαβρόγλου.

Αναλυτικά η δήλωσή του:

«Λυπάμαι που ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό. 

Οι δηλώσεις του αποκαλύπτουν την ευθεία ιδεολογική ταύτισή του – και συνεννόηση άραγε;- με τους Θεσμούς. 

Γιατί ακριβώς τα ίδια ακούγαμε και αντιμετωπίσαμε στην διαπραγμάτευσή μας με τους Θεσμούς. Τουλάχιστον αυτούς τους πείσαμε.

Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά όλοι θυμόμαστε ότι ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα; 

Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει «πελάτες» μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση. 

Εμείς υπερασπιζόμαστε τη γνώση ως κοινωνικό αγαθό. Δεν χωρίζουμε τους νέους σε «πελάτες» και μη. Επαναφέρουμε τη Δημοκρατία στα Πανεπιστήμια που ο νόμος Διαμαντοπούλου τσαλάκωσε και γι’ αυτό κυρίως απέτυχε.

Το Σχέδιο Νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που βρίσκεται σε διαβούλευση, όχι μόνο δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση, αλλά θεσπίζει κανόνες λειτουργίας, διαφάνειας και κυρίως ποιότητας, η έλλειψη των οποίων τα τελευταία χρόνια στραγγάλισε την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ενισχύει με πλήθος ρυθμίσεων το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, αποδυναμώνοντας τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία που κυριαρχούσαν στους περισσότερους νόμους του παρελθόντος.

Με τις ρυθμίσεις για τα μεταπτυχιακά μπαίνει μια τάξη σε ό, τι αφορά τις αυθαίρετες κοστολογήσεις ορισμένων τμημάτων που αμαυρώνουν κάθε έννοια ακαδημαϊσμού και βεβαίως δίνουμε τη δυνατότητα της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σε όσους δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να τον αποκτήσουν. 

Είναι κατανοητή η αντίδραση του προέδρου της Ν.Δ. γιατί τα μέτρα αυτά δεν είναι νεοφιλελεύθερα, δηλαδή δεν υπακούουν στους νόμους της αγοράς.

Ενδυναμώνουμε την αξία του ακαδημαϊκού ασύλου και τον πλουραλισμό στα ΑΕΙ γιατί αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση στη χώρα μας και στην Ευρώπη, την οποία επικαλείται συνέχεια ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

Το ότι έχει πρόβλημα με την επαναθέσπιση του ακαδημαϊκού ασύλου –αυτολεξεί στην ανακοίνωσή του- είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό και επικίνδυνο.

Βεβαίως είναι στην ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όσων την συναποτελούν να διαφυλάξουν τις αρχές της διαφάνειας, της ακαδημαϊκότητας και της Δημοκρατίας. 

Η Δημοκρατία απαιτεί συνευθύνη, η ακαδημαϊκή ζωή, δε, έχει ως θεμελιώδη αρχή τη συναίνεση και όχι κομματικές ιδεοληψίες.

Συμφωνώ πάντως με τον κ. Μητσοτάκη ότι η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. 

Εάν όντως το εννοεί, πράγμα που δεν προκύπτει από τη δήλωσή του, τότε στα ζητήματα Δημοκρατίας και ακαδημαϊκότητας δεν υπάρχει περίπτωση να διαφωνήσουμε».