Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν παραλείπει
να μοιραστεί τις σκέψεις του μέσω
του Twitter περίπου πέντε φορές την ημέρα, ενώ συχνά-πυκνά παραχωρεί εκτενείς συνεντεύξεις Τύπου.
Στον αντίποδα, οι Γάλλοι ψηφοφόροι κοντεύουν να ξεχάσουν τη φωνή του νέου τους Προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν.
Αφότου ανέλαβε καθήκοντα, ο Μακρόν παραχώρησε μία σύντομη συνέντευξη σε εφημερίδα, άφησε το Twitter στους συνεργάτες του και αποφεύγει κάθε επαφή με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.
Όπως εξηγούν οι ειδικοί της επικοινωνίας, η σπανιότητα είναι ένα πολύ δύσκολο στοιχείο για να διατηρηθεί στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Ο Μακρόν φαίνεται πως έχει δουλέψει πολύ σε αυτό το κομμάτι», εξηγεί ο Philippe Moreau Chevrolet, καθηγητής στο ινστιτούτο Sciences Po στο Παρίσι και προσθέτει:
«η ίδια η εκλογή του Μακρόν αποδεικνύει ένα πράγμα, πως το εκλογικό σώμα είναι ασταθές».
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Μακρόν περιλαμβάνει μετρημένες και προσεκτικά κατανεμημένες δημόσιες εμφανίσεις, με στόχο ο δημόσιος λόγος του να αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα.
Αυτός είναι και ο λόγος που μιλά σπανίως δημοσίως και ακόμη σπανιότερα σε δημοσιογράφους.