Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017

ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ: Αρχίζει διάλογος...


για το μάθημα της ιστορίας...

Την ερχόμενη Τετάρτη εγκαινιάζεται «μία μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα διδασκαλίας της ιστορίας, περιεχομένου της ιστορίας, εκσυγχρονισμό των βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, ενώ χαρακτήρισε «κοινωνικά δίκαιη» και «παιδαγωγικά ορθή, την τροπολογία με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που ασθένησαν κατά την εξεταστική περίοδο των Πανελληνίων εξετάσεων του Ιουνίου, να δώσουν εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε στο μάθημα της ιστορίας στα σχολεία και στην συζήτηση γύρω από το θέμα διδασκαλίας σημειώνοντας ότι «τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν γίνει συγκλονιστικές επεξεργασίες στις έρευνες για ιστορικά ζητήματα, όχι μόνο στον τόπο μας αλλά και στο εξωτερικό. 


Στη χώρα μας έχουμε αυτό το εκπληκτικό προνόμιο να έχουμε μια εξαιρετικά υψηλού επιπέδου κοινότητα ιστορικών. 

Εδώ, λοιπόν, πρέπει να αξιοποιήσουμε και τα αποτελέσματα της έρευνας. 

Γιατί σε όλες τις χώρες υπάρχει μία διάσταση μεταξύ των αποτελεσμάτων της έρευνας κι αυτών που περιλαμβάνονται στα βιβλία της ιστορίας. 

Και κάθε λίγο συζητούν και οι συνάδελφοι στο εξωτερικό με ποιον τρόπο η ψαλίδα αυτή θα κλείνει».

Αναφερόμενος στην επέτειο του απριλιανού πραξικοπήματος, υπογράμμισε τη σημασία της εκπαίδευσης ως πυλώνα πάνω στον οποίο εδραιώνονται οι δημοκρατικές αξίες, ενώ επισήμανε και την ανάγκη «να μην παίρνουμε ποτέ δεδομένες τις κατακτήσεις μας».

Κοινωνικά δίκαιη και παιδαγωγικά ορθή η τροπολογία για τις εξετάσεις

«Κοινωνικά δίκαιη» και «παιδαγωγικά ορθή» χαρακτήρισε την τροπολογία με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που ασθένησαν κατά την εξεταστική περίοδο των Πανελληνίων εξετάσεων του Ιουνίου ή υπέστησαν κάποιο ψυχολογικό σοκ λόγω απώλειας στενού συγγενικού τους προσώπου, να δώσουν εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. 


«Αυτή είναι μία και κοινωνικά δίκαιη και παιδαγωγικά ορθή λογική και αυτός πρέπει να είναι ο βασικός μας στόχος. Η ακαδημαϊκότητα. 

Πως αυτά τα πράγματα δεν θα είναι πάντα αποτέλεσμα των πιέσεων, των αγχών, των παθογενειών κ.λπ.», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε ότι «η φροντίδα μας είναι μόνο για τα παιδιά που έχουν ανάγκη» και «όχι για τους επιτήδειους» και ξεκαθάρισε πως «έχουμε βάλει εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες για το πώς πιστοποιείται αυτό, μέσα από ιατρικές εξετάσεις, νοσοκομεία κ.λπ.». 


«Η φροντίδα μας, η βασική, θα πρέπει να είναι για τα παιδιά που αρρωσταίνουν λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. 

Η αρρώστια μπορεί να είναι σε πολλά επίπεδα, π.χ. μία κρίση επιληψίας ή να έχει υποστεί μια απαραίτητη φαρμακευτική αγωγή, από την οποία βγαίνει το παιδί πάρα πολύ κουρασμένο, ή να έχει πάθει ένα ψυχολογικό σοκ λόγω της απώλειας ενός πολύ κοντινού προσώπου», επισήμανε ο υπουργός.

Υπογράμμισε, δε, πως τα παιδιά αυτά χρειάζονται χρόνο για να σταθούν στα πόδια τους: 


«Αυτά τα παιδιά που το έχουν ανάγκη, μας έχουν πει παιδαγωγοί και ψυχολόγοι, πως αν το πάθεις τον Ιούνιο ή λίγο πριν από τις εξετάσεις θέλει 1-1,5 μήνα για να σταθείς στα πόδια σου [...] τους δίνουμε λοιπόν το περιθώριο του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβριο εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα».

Εξηγώντας γιατί οι μαθητές αυτοί πρέπει να εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβριο, σημείωσε πως «υπάρχει ένας νομικός λόγος κι ένας κοινωνικός» και διευκρίνισε: 


«Αν εξεταστείς π.χ. σε δύο μαθήματα και πάθεις κάτι μετά το δεύτερο μάθημα και εξεταστείς στα άλλα δύο μαθήματα που σου μένουν, τότε εγείρονται θέματα ισονομίας. 

Και αυτά μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις και ως προς τα παιδιά που εξετάστηκαν τον Ιούνιο [...] 

Αυτά τα παιδιά δίνουν όλα τα μαθήματα και μπαίνουν με την ίδια λογική που μπαίνουν ή δεν μπαίνουν τα παιδιά τον Ιούνιο»...

thepressproject.gr