> Voliotaki: “Παίζοντας” στα χιόνια...

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

“Παίζοντας” στα χιόνια...

Πώς συμπεριφέρεται ένα προσθιοκίνητο, ένα πισωκίνητο και ένα τετρακίνητο όχημα στο χιόνι; Τι θα πρέπει να ξέρουμε;

Οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί, ιδίως οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων, σπανίως έχουμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το χιόνι. Επειδή όμως είναι κρίμα να μπορούμε να ταξιδέψουμε σε κάποια τοποθεσία που μπορεί να μας χαρίσει όμορφες στιγμές και αντί να χαρούμε να ελλοχεύει σε κάθε στροφή ο κίνδυνος ατυχήματος, καλό θα ήταν να φροντίσουμε να προετοιμαστούμε για κάθε ενδεχόμενο. Κι από τη στιγμή που κάποιος πάρει την απόφαση να ανέβει στα βουνά, στα χιόνια, ας έχει τουλάχιστον μαζί του αλυσίδες.


Κι όχι μόνο!!! Ιδού τα... βασικά για την οδήγηση στα χιόνια...

Κίνηση με προσθιοκίνητο στα χιόνια

Στις ευθείες, το προσθιοκίνητο αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα από ένα πισωκίνητο, λόγω του αυξημένου βάρους που έχει στον εμπρόσθιο άξονα. Όμως, σε ανηφορικό δρόμο το αυτοκίνητο πιθανότατα θα γλιστράει. Αυτό συμβαίνει γιατί, λόγω της κλίσης του δρόμου, το βάρος του αυτοκινήτου μεταβιβάζεται προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η απαραίτητη πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς. Στην περίπτωση αυτή, καλό είναι να κινηθείτε με την όπισθεν. Σε κατηφόρα θα πρέπει να επιλέξετε 1η σχέση στο κιβώτιο και να σηκώσετε λίγες σκάλες το χειρόφρενο, ώστε να φρενάρουν ομαλά οι πίσω τροχοί.

Κίνηση με πισωκίνητο στα χιόνια

Στις ευθείες, το πισωκίνητο όχημα παρουσιάζει αστάθεια και χρειάζεται επιπλέον προσοχή σε σχέση με το προσθιοκίνητο. Όσον αφορά στις ανηφόρες και στις κατηφόρες, ισχύουν τα αντίθετα από ό,τι στα προσθιοκίνητα. Στις ανηφόρες η κατανομή του βάρους στο πίσω μέρος ευνοεί το αυτοκίνητο. Αντίθετα, στις κατηφόρες οι πίσω τροχοί δεν έχουν το βάρος που χρειάζονται, ώστε να πατάνε καλά και να διατηρούν την πρόσφυση. Η λύση είναι να τοποθετήσετε κάποιο βαρύ αντικείμενο στο χώρο αποσκευών, ώστε το βάρος που ασκείται στον πίσω άξονα και στη συνέχεια στους πίσω τροχούς να είναι μεγαλύτερο.

Κίνηση με τετρακίνητο

Τα οχήματα που έχουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς παρουσιάζουν φυσικά καλύτερη συμπεριφορά στο χιόνι. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι μπορούμε να υπερβούμε τα όρια και να οδηγήσουμε με φυσιολογικούς ρυθμούς. Σε περίπτωση που χρειαστεί, τοποθετούμε αλυσίδες, κατά προτίμηση στους εμπρόσθιους τροχούς, όπου και ενεργεί το σύστημα διεύθυνσης.